Biocat i Alira Health impulsen el programa Startup Support Program 2024
El proper 15 de febrer, durant la Barcelona Health Innovation Week, es realitzarà una sessió informativa sobre la formació i s’obrirà el registre per aquelles empreses interessades. Enguany, la formació està dirigida a empreses i projectes de teràpies avançades i emergents.
Biocat i la consultora internacional Alira Health impulsen per segon any consecutiu el programa Startup Support Program 2024 que anirà dirigit tant a empreses com a projectes de terapies avançades i emergents. El proper 15 de febrer a les 18:30h, durant la Barcelona Health Innovation Week, tindrà lloc una sessió informativa on s’obrirà el registre per aquelles empreses i projectes interessats.
El programa té l’objectiu d’oferir la mentoria d’un equip experimentat de consultors i consultores que avaluarà l’empresa i dissenyarà un roadmap per accedir al mercat, principalment francès, alemany, italià, britànic i espanyol a empreses enfocades en teràpies avançades.
En que consisteix el programa?
El programa ofereix una mentoria de 40h repartides en 4 setmanes a 3 empreses de la BioRegió que inclou una reunió inicial, un anàlisi de fons, una sessió d'orientació per a sol·licituds de reemborsament, les revisions de sol·licituds i una consulta addicional.
A més, les startups seleccionades podran obtenir:
- Revisió de la informació interna proporcionada per les empreses per entendre en profunditat el producte, els objectius i les aspiracions.
- Avaluació de la maduresa del producte objectiu des d'una perspectiva de market access.
- Identificació i priorització dels buits crítics.
- Desenvolupament d’un full de ruta d'accés al mercat d'alt nivell amb activitats clau basades en l'anàlisi de bretxes.
- Orientació i suport en els propers passos
Quina metodologia utilitza?
El programa Startup Support Program 2024 utilitza la metodologia de puntuació de maduresa i la metodologia de priorització de bretxes basades en la documentació i la informació de l’empresa per identificar en quin punt es troba i les seves debilitats. Hi ha 5 fases:
- Documentació interna: presentació de la informació de l’empresa i del seu portfolio.
- Reunions internes: Avaluació de maduresa i altres comunicacions internes.
- Eina de maduració: estratègia comercial, visió general de la malaltia que cobreix la solució, proposta de valor del producte, i anàlisi dels competidors.
- Puntuació de maduresa: Avaluació i coneixement de la maduresa de l'accés al mercat, identificació de les principals debilitats en l'estratègia d'accés al mercat i establiment dels propers passos.
- Priorització de carències: Identificació de riscos d'accés al mercat.
Al desembre pasat va finalitzar la primera edició de la formació, on hi van participar les empreses Accure Therapeutics, D-Sight i Aromics. “El programa ens ha ajudat a conèixer les diferents dimensions que existeixen al voltant del market access i adreçar cadascuna d’aquestes dimensions per tal de valoritzar el programa davant d’inversors i/o empreses farmacèutiques” han destacat les startups.
També van valorar la formació que han obtingut sobre market access i com els pot ajudar en un futur: “La formació ens ha permès tenir una visió molt amplia del que representa el desenvolupament d’un nou fàrmac i la seva comercialització” i afegeixen “Hem pogut considerar aspectes de mercat, que ajuden a la perspectiva de negociar futures llicències i inversions”.