International satellite event. Sustainable Research: Fit for the future

29.04.2025 - 08:30h
29.04.2025 - 18:40h
Sala Dolors Aleu, Parc Científic Barcelona (Barcelona, Espanya).
SuRe, IBEC, PCB i NANOMED
EMBL, EMBO i Sustainable European Laboratories network (SELs).
On i quan?
L'International Satellite Event Sustainable Research: Fit for the Future se celebrarà el 29 d'abril de 2025 a la Sala Dolors Aleu del Parc Científic de Barcelona (Barcelona, Espanya) i està organitzat per Sustainable Research Catalonia (SuRe), l'Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), el Parc Científic de Barcelona (PCB) i NANOMED.
Recerca sostenible: preparada per al futur
Aquest esdeveniment ofereix l'oportunitat de participar en debats crítics sobre la sostenibilitat en la recerca científica, reunint professionals de diverses institucions de recerca de Catalunya.
El simposi explorarà el paper vital de les pràctiques sostenibles dins de la comunitat científica. A mesura que els investigadors s'enfronten als reptes globals, l'adopció de metodologies de recerca ambientalment responsables i socialment equitatives és més important que mai. Els temes tractats inclouran pràctiques de laboratori verd, el poder dels moviments de base, estratègies de sostenibilitat organitzativa i el paper dels finançadors, tot amb un enfocament en el futur de la ciència sostenible.
A través de presentacions magistrals i taules rodones, els participants es connectaran amb els principals experts, intercanviaran experiències i col·laboraran entre disciplines. Fomentant una cultura de sostenibilitat en la ciència, podem reduir la nostra petjada ecològica, millorar la integritat de la recerca i garantir la viabilitat a llarg termini del progrés científic.
Per què unir-se a l'esdeveniment satèl·lit?
- Perquè servirà com a centre per a la creació de xarxes i la col·laboració dins de la comunitat de recerca local.
- Perquè serà una plataforma dinàmica on s'animarà els assistents a compartir les millors pràctiques en laboratoris sostenibles, abordant reptes comuns i explorant de manera col·laborativa solucions innovadores.
- Perquè es podrà participar en la sessió "Intercanvi d'experiències de recerca sostenible" mitjançant la presentació d'una candidatura.
- Perquè a través de taules rodones interactives, debats dirigits per experts i estudis de casos d'institucions líders, els participants obtindran coneixements pràctics i estratègies pràctiques per integrar la sostenibilitat en el seu treball.
- Perquè l'esdeveniment també oferirà oportunitats per connectar amb companys, intercanviar idees i abordar col·lectivament els reptes de sostenibilitat en entorns de recerca.
- Perquè assistir a un esdeveniment satèl·lit en lloc de viatjar al simposi principal de l'EMBL Heidelberg permet participar activament en debats significatius alhora que redueix la petjada de carboni.
- Perquè la participació local minimitza la necessitat de viatges de llarga distància, cosa que la converteix en una opció més sostenible per a aquells que viuen o treballen a prop.
Uneix-te a nosaltres a PCB i participa en el moviment cap a un futur més sostenible en la recerca!
L'esdeveniment presencial serà en castellà mentre que l'esdeveniment en línia serà en anglès.