Vés al contingut

L’entrada en el principal mercat per tests de medicina personalitzada, els Estats Units, serà una realitat per la biotecnològica catalana AB-Biotics a finals d’aquest any. Així ho ha informat l’empresa en un comunicat on explica que el test farmacogenètic Neurofarmagen es vendrà al mercat estatunidenc gràcies a un acord firmat amb CompanionDX, empresa puntera de diagnòstic genòmic integrat amb seu a Houston.

Els cofundadors de l’empresa, Miguel Ángel Bonachera i Sergi Audivert, consideren que aquest acord marca unes expectatives altes i representen una fita pel creixement d’AB-Biotics, ja que els permetrà percebre uns ingressos mínims de 94.600 euros al mes durant el primer any de comercialització.

El seu convenciment en el producte també es constata amb un estudi de la consultora americana Deloitte, segons el qual el mercat global de la medicina personalitzada podria aixecar uns 19.000 milions de dòlars el 2018 a causa del fort creixement.

El test d’AB-Biotics ja es comercialitza a 15 mercats importants a nivell mundial, entre els quals hi ha Itàlia (des de 2014), Argentina (2014) i Israel (gener de 2015). Després de firmar un acord amb Riken Genesis, la propera irrupció tindrà lloc al Japó a inicis del 2016.

Neurofarmagen és un test que ajuda a identificar la resposta dels pacients davant d’un tractament farmacològic en els camps de la neurologia i la psiquiatria. És un producte de medicina personalitzada que utilitza una mostra d’ADN per escollir els fàrmacs més eficaços i segurs per a pacients amb trastorns mentals, depressió, esquizofrènia o dèficit d’atenció.

 

Notícies relacionades:

Subscriu-te a les nostres newsletters

Totes les novetats de Biocat i del sector de les ciències de la vida i la salut a la teva safata d'entrada.