Vés al contingut

L’art de saber explicar un projecte per seduir els inversors és essencial per als emprenedors i emprenedores. La diferència entre fer un bon pitch i un mal pitch pot significar uns quants milions d’euros per a una startup. Per no perdre l’oportunitat, tres especialistes del sector han compartit consells pràctics durant el tancament de l’edició d’enguany del Pitch Training Program i han posat sobre la taula els elements que valoren els inversors d’una startup

Per Laura Rodríguez d’Invivo Capital, Pablo Villoslada, emprenedor i professor de neurologia a la Universitat de Stanford que viu actualment a Silincon Valley i Elena Canetti, sòcia de Partner Inveniam instal·lada a Israel, els punts més rellevants que tenen en compte els inversors són:

  1. La visió de l’equip: que tots els membres tinguin el mateix compromís amb l'empresa i comparteixin la mateixa visió. 
  2. La ciència validada amb models rellevants: tan si tenen resultats clínics rellevants o si disposen d’alguna evidència clínica.
  3. La magnitud del problema que es pretén solucionar: entendre quina és la necessitat clínica i si són conscients del panorama competitiu.  Sobre aquest darrer punt, Villoslada ha remarcat que “l’equip no pot infravalorar els seus competidors, sinó que els ha de tenir ben identificats, i ha de demostrar que la teva tecnologia aporta un avantatge remarcable en comparació amb la resta”.
  4. Tenir una visió empresarial del projecte: i no només clínica. Cal tenir una idea d’escalabilitat des del principi, en fases primerenques (Early Stage). 

Un cop es tenen identificats els elements principals que més valoren els fons de capital, toca lluir-se, captar l’interès inicial d’aquests, amb l’objectiu d’establir converses posteriors on l’emprenedor podrà mostrar amb més detall el seu projecte. “Només tindreu una oportunitat i l’heu d’aprofitar. Els inversors són accessibles, però només us escoltaran un cop”, ha advertit Canetti.

Consells per atraure els inversors amb un bon pitch

Brevetat i claredat són imprescindibles per fer un bon pitch. A més d’evitar repetir-se. “No diguis allò que la gent ja sap. Aporta valor al teu discurs”, ha aconsellat Villoslada. Per què el missatge aconsegueixi una major repercussió també és important conèixer molt bé el tipus d’inversor. “Quan us comuniqueu amb ells haureu de saber qui serà el vostre interlocutor, quina és la seva estratègia d’inversió i el tipus d’empresa on inverteix”, he explicat la Laura Rodríguez, qui ha recomanat també escollir la persona amb millors habilitats comunicatives per accedir al mercat. 

Després dels consells dels tres experts, els participants han pogut posar en pràctica el seu pitch. El perfil dels assistents de l’edició d’enguany ha estat majoritàriament personal investigador, provinent de centres de recerca com l’Institute for Bioengineering of Catalonia (IBEC), l’Institut Josep Carreras o el Centre for Genomic Regulation (CRG).

El Pitch Training Program és una formació de Biocat adreçada a projectes i startups que necessitin millorar la seva presentació davant d'inversors, corporate ventures i scouters del sector de les ciències de la vida i la salut. La primera edició es va celebrar el 2020 en format online degut a la pandèmia. 

 

Subscriu-te a les nostres newsletters

Totes les novetats de Biocat i del sector de les ciències de la vida i la salut a la teva safata d'entrada.