Vés al contingut

Iomed, empresa catalana de digital health amb seu al Parc Mediterrani de la Tecnologia de Castelldefels, ha guanyat la Startup Week 2016 del programa de formació i assessorament Health-U, una iniciativa de Sanofi. Com a recompensa, l’empresa tindrà un estand propi al 4YFN, l’espai per a start-up tecnològiques del Mobile World Capital Barcelona.

La segona edició de Health-U s’ha centrat en buscar solucions innovadores per la dermatitis atòpica. El passat 25 de novembre Sanofi va donar a conèixer el guanyador d’entre cinc finalistes que havien estat prèviament seleccionats i que, durant una setmana, van tenir l’oportunitat de participar a conferències centrades en l’àmbit de la salut i l’emprenedoria i a sessions de networking.

L’empresa guanyadora, escollida per un comitè d’experts entre els quals hi ha experts de Sanofi, representants de 4YFN, Wayra, Health Mavwericks, Hospital de Sant Pau, Imagine, BStartUp de Banc Sabadell, Esadecreapolis i La Vanguardia, està desenvolupant un software per facilitar la gestió de les dades mèdiques.

El software que proposa Iomed, tal com es veu en aquest vídeo, permetria agilitzar la introducció d’informació a l’historial del pacient, suggerint paraules rellevants per la patologia. També podria visualitzar les dades d’una nova manera perquè es vegin en una línia de temps i s’indiquin les fites més rellevants de la història clínica, a més d’integrar imatges del pacient. L’eina es podria integrar amb dermatoscopis i smartphones.

Segons el cofundador de la start-up Álvaro Abella, actualment els metges treballen amb un sistema de gestió de dades que pot fer que es perdin detalls o que estiguin més pendents d’ordenar la informació que del mateix pacient. 

Subscriu-te a les nostres newsletters

Totes les novetats de Biocat i del sector de les ciències de la vida i la salut a la teva safata d'entrada.