“Res és vàlid fins que no ho proves amb els teus clients”
Carlos Rodés
Llicenciat en ADE per l’IQS, es va formar treballant en departaments de màrqueting de grans multinacionals. Es va especialitzar en màrqueting digital en l'àmbit esportiu fins que va decidir donar el pas com a emprenedor el 2015, deixant-ho tot per dedicar-se exclusivament a la seva companyia: WeFitter.
WeFitter ajuda les empreses a estalviar costos de salut i motivar els usuaris a dur una vida més saludable, combinant la integració de dades procedents de trackers i wearables (com ara les polseres d’activitat Fitbit i Garmin, les plataformes Google Fit i Strava, etc.) i la gamificació (reptes, premis, rànquings, equips, etc.). Carlos Rodés, cofundador i CEO de WeFitter, explica la seva motivació a l’hora d’emprendre i les fases per les quals ha passat la companyia.
Per què vas voler ser emprenedor?
És una pregunta difícil de contestar. Crec que vaig voler ser emprenedor perquè m'agradaria acabar generant un impacte positiu a la societat. Ho intento amb WeFitter i, si no, ho serà a través d’algun altre projecte. I si a més puc guanyar-me bé la vida... millor que millor! No em sento còmode treballant per a altres empreses, ja que em tallen les ales i depenc d'altres que estan per sobre de mi.
Quina ha estat la decisió estratègica més important que has pres fins ara?
La decisió del producte a WeFitter: haver de deixar de banda la creació d’una aplicació i centrar-me en la interfície de programació d’aplicacions (API). Ara som una API i, en comptes de generar valor directament a l'usuari final, som una solució tecnològica per a altres plataformes de salut que volen integrar dades de trackers i motivar els usuaris amb la nostra gamificació. Els ajudem a estalviar costos tecnològics i els permetem centrar-se en millorar l'experiència de l’usuari.
Quin és el millor consell que t'han donat?
Fer-ho tot "Lean", és a dir, res és vàlid o invàlid fins que no ho proves amb els teus clients. Fes moltes proves, no tinguis por a equivocar-te i aconsegueix tot el feedback que puguis. Quan el teu producte t'agrada, vol dir que ja fas tard per treure'l al mercat: l'has de treure i obtenir feedback de clients.
I ara què? Quines fites t'has marcat assolir a curt termini?
Hem tancat un acord amb una empresa per continuar amb l'activitat de WeFitter com a solució integrable com a API. Crec que tindrà bon recorregut i els partners ens proporcionaran tot el suport tecnològic que necessitem. Vendre a altres programadors és un mercat completament nou per a mi, però m'agrada i estic aprenent.
La següent aventura més probable estarà relacionada amb els e-sports (competició de videojocs). Sempre m'han agradat els videojocs i ara veig l'oportunitat de poder entrar en el mercat, ja que està creixent molt i puc combinar molts aspectes que m'agraden (software, esports i videojocs).