Barcelona, 1 de juny de 2016.- Un total de 42 empreses i entitats catalanes (5 més que l’any passat) participaran a la BIO Convention 2016, la convenció biotecnològica més important del món, que enguany tindrà lloc a San Francisco (Estats Units) entre el 6 i el 9 de juny. La delegació catalana, coordinada per Biocat, suposa més de la meitat del total de companyies espanyoles participants a la fira, i inclou 8 companyies farmacèutiques, 23 biotecnològiques, 3 empreses de serveis i 8 entitats.

La delegació catalana inclou les biotecnològiques AB-Biotics, Ability Pharmaceuticals, Archivel Farma, Bcn Peptides, Biochemize, Biokit, Bionure, Cebiotex; DBGen, GP Pharm, IDP Pharma, Inteligent Pharma, Minoryx Therapeutics, Molomics, Oryzon Genomics, Plasmia Biotech, ReadyCell, Som Biotech, Specipig, Spherium Biomed, Thrombotargets i ZeClinics; les farmacèutiques Almirall, Bioibérica, Esteve, Ferrer Internacional, Gebro Pharma, Grifols Internacional, Laboratorios Salvat i Uriach; i les empreses de consultoria i serveis Grifols Engineering, Oficina Ponti i TrifermedCBDO.

També hi participaran 8 institucions: ACCIÓ, el BIST, el Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) de la UPC,  el Centre de Regulació Genòmica (CRG), l’Institut Germans Trias i Pujol, l’Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona (IRB); el Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR) i Biocat, que coordina la delegació catalana a la BIO per desè any consecutiu.

La BioRegió de Catalunya tindrà espai propi a la BIO 2016, dintre del pavelló espanyol coordinat per ICEX. Cinc de les empreses catalanes disposaran d’estand propi dins del pavelló: Archivel Farma, Bcn Peptides, Laboratorios Salvat, TrifermedCBDO i ZeClinics.

Negocis internacionals per a les biofarmacèutiques catalanes

La fira BIO acull cada any prop de 30.000 reunions de partnering: un centre de negocis privilegiat per a les empreses catalanes que busquen socis per als seus últims desenvolupaments.

És el cas d’Ability Pharma. L’empresa catalana va anunciar fa uns dies l’acord de llicència del seu producte oncològic ABTL0812 per al mercat xinès amb l’empresa nord-americana cotitzada al NASDAQ SciClone Pharmaceuticals. “El producte es troba actualment en desenvolupament clínic fase II a Barcelona i ara explorarem a la BIO possibles col·laboracions amb multinacionals i empreses potents en mercats concrets per tal de continuar amb el desenvolupament d’aquest fàrmac oncològic innovador”, destaca Carles Domènech, director general d’Ability Pharma.

Les grans farmacèutiques, per la seva banda, aprofiten aquesta fira per identificar nous actius per al seu pipeline. “Ferrer busca a BIO productes en fase avançada de desenvolupament per ampliar el seu pipeline en les àrees de CNS, cardiologia, dermatologia i hospitals –explica Helen Nierhaus, Licensing Out & Alliance Manager de Ferrer-. Des del punt de vista de licensing out, després de l’adquisició d’Alexza Pharmaceuticals, empresa localitzada a Silicon Valley, l’objectiu de Ferrer es buscar partners per als projectes propis, entre d’ells alguns que són fruit de col·laboracions publico-privades amb institucions del país com l’IDIBELL”.

BIO San Francisco és també una oportunitat per a les noves start up. És el cas de DBGen, spin off de la Universitat de Barcelona que participa per primer cop a la cita americana. “Busquem donar a conèixer a nivell mundial la nostra especialitat, el diagnòstic genètic de malalties oftalmològiques –explica Mónica Vilas, delegada de DBGen-. Esperem que BIO sigui un altaveu per poder explicar la nostra feina i poder compartir coneixement amb altres empreses o inversors que puguin estar interessats en el projecte”.

Una altra institució que acudeix per primer cop a la fira és l’Institut Germans Trias i Pujol (IGTP). “L’assistència a aquesta convenció, que aglutina la major part de la indústria biotecnològica i farmacèutica, permetrà presentar la cartera tecnològica de la Institució, identificar i reunir-nos amb empreses internacionals potencials llicenciatàries de les tecnologies de l’IGTP, establir col·laboracions i contactar amb inversors i altres agents dels sector”, subratlla Núria Martí, responsable de transferència tecnològica de l’IGTP.

La BioRegió de Catalunya, referent internacional

Segons l’Informe Biocat 2015, el sector de les ciències de la vida i la salut de Catalunya compta amb 734 empreses, de les quals 221 són biotecnològiques, 46 farmacèutiques, 94 de tecnologies mèdiques innovadores, 208 proveïdores i enginyeries, 139 de serveis professionals i consultoria i 26 entitats d’inversió actives.

Amb aquestes dades, tot i ser un dels països més petits d’Europa per població, Catalunya se situa entre els 4 països europeus amb més empreses del sector salut per habitant. En concret, és el segon país d’Europa en empreses farmacèutiques per càpita, només per darrere de Bèlgica. Catalunya és també el 4t país europeu en companyies biotecnològiques per habitant (per darrere de Suècia, Suïssa i Israel) i el 4t en empreses de tecnologies mèdiques (per darrere d’Israel, Suècia i Suïssa).

PER A MÉS INFORMACIÓ:

Biocat:

Nuria Peláez  · +34 606 816 380 · +34 93 310 34 77 · npelaez@biocat.cat

També ens pots seguir a Twitter i LinkedIn

PDF iconDescarrega la nota de premsa