Un total de 49 empreses –32 d’elles amb estand–, 21 institucions i més 100 delegats conformen la delegació de la Bioregió de Catalunya a la vintena edició de la BIO International Convention que se celebrarà a Boston entre els dies 18 i 21 de juny de 2012, sota el lema Connect, partner and innovate. La BIO és la reunió empresarial internacional més important en l’àmbit de la biotecnologia. Enguany reunirà més de 15.000 delegats de 65 països, més 900 expositors i 1.800 companyies. La zona d’exposició es complementa amb el Business Forum, on tindran lloc les reunions de partnering, que el 2011 va generar més de 21.000 trobades one-to-one.

El pavelló de l’Estat espanyol a la BIO Boston es distribueix per bioregions i, com el 2011, hi participen Catalunya, el País Basc i Andalusia. El pavelló, que ocupa una superfície de 600 metres quadrats, aplega 54 estands d’empreses, dels quals la BioRegió de Catalunya en tindrà 32; Andalucía BioRegión 8; BioBasque 7, i la resta de l'Estat 7 més. Biocat, que coordina per sisè any consecutiu la delegació catalana, tindrà un espai diferenciat a la zona central del pavelló, que acollirà 17 empreses més i 21 entitats de recerca i de suport al sector.

La majoria de les empreses catalanes a la BIO (72%) desenvolupa activitats en l’àmbit de la salut humana, ja sigui en la producció de nous medicaments i teràpies com en els àmbits de diagnòstic i vacunes. Un 17% de les companyies tenen activitats en el camp de la salut animal. També hi participen empreses que apliquen la biotecnologia al sector agroalimentari (4%) i als bioprocessos industrials (10%). La delegació la completen empreses que ofereixen serveis de consultoria relacionats amb diferents àrees: de desenvolupament de negoci, jurídica i de capital risc, entre d’altres.

La Bioregió de Catalunya, amb Barcelona al capdavant, ha esdevingut un dels grans pols biotecnològics del sud d'Europa i clúster de referència de la biotecnologia, la biomedicina i les tecnologies mèdiques. El 21% de les empreses biotecnològiques registrades a tot l’Estat tenen seu a Catalunya. En conjunt, el sector biotec català factura 15.600 milions d’euros anuals, un 30% del volum econòmic del sector a tot l’Estat. La delegació catalana a la BIO suposa el 60% del total de la representació de l’Estat espanyol i en nombres absoluts és significativament més àmplia que les de països com el Brasil, la Xina, l'Índia o Rússia.

Les oportunitats empresarials de Catalunya

La prestigiosa consultoria internacional Ernst&Young, un referent internacional pel que fa a l’anàlisi dels mercats biofarmacèutic i de tecnologies mèdiques, presentarà en el marc de la BIO l’informe Catalonia Life Sciences Report  2011, elaborat a partir de les dades del sector recollides per Biocat. E&Y publica anualment —i presenta a la BIO— l’informe Beyond Borders, que és un dels anàlisi de referència reconeguts per tot el sector a nivell mundial. Periòdicament, E&Y publica estudis per països, però el dedicat a Catalunya és el primer que edita centrat sobre una bioregió i no sobre un Estat.

Ernst & Young és una empresa líder mundial en serveis d’auditoria, fiscals i legals, transaccions i consultoria. Més de 152.000 professionals treballen per ajudar les empreses de tot el món a identificar i capitalitzar les oportunitats de negoci. Un dels seus objectius és crear un impacte positiu en els negocis i mercats així com en la societat.

En l’acte de presentació de l’informe, que tindrà lloc a les oficines centrals d’E&Y a Boston, hi participaran: Glen Giovanetti, director global per al sector biotecnològic d’Ernst & Young; Montserrat Vendrell, directora general de Biocat; Susan R. Windham-Bannister, presidenta de Massachusetts Life Sciences Center; Silvia Ondategui Parra, líder del sector Salut i Farmacèutic de l’àrea de consultoria d’Ernst & Young; i tancarà l’acte la intervenció del president de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas, que encapçala la delegació empresarial catalana que viatja a la BIO.

Tota la informació de la BIO Bostons 2012 a: www.biocat.cat/bio2012

Per a més informació: