Biocat, organització que coordina, dinamitza i promou la biotecnologia i la biomedicina a Catalunya, organitza per al proper dimarts 29 de juny de 9h a 18h al Museu Colet (C/ Buenos Aires, 56), una nova edició de les Biocàpsules centrada en la Gestió estratègica de la propietat industrial.

Les Biocàpsules és una iniciativa impulsada per Biocat per reforçar el coneixement estratègic i transversal de les diferents àrees de l’empresa biotecnològica i biomèdica en les quals s’han detectat mancances, ja què gran part de les nombroses empreses que excel·leixen en la seva activitat de recerca i desenvolupament són spin-offs sorgides de l’àmbit acadèmic. Aquestes, en la seva etapa de creixement, necessiten conèixer nous àmbits de la direcció estratègica del negoci.

En concret, aquesta Biocàpsula pretén proporcionar una visió de la gestió de les patents de l’empresa des d’un punt de vista estratègic, centrant-se en els elements clau que han de permetre la presa de decisions sobre els actius en matèria de propietat industrial. En la Biocàpsula també s’apunta com evitar competències o interferències per patents o publicacions d’altres grups o empreses.

Amb una metodologia eminentment pràctica, amb aquesta iniciativa els assistents podran saber què i quan patentar al llarg de la cadena de valor.

Prioritat estratègica de Biocat

Les Biocàpsules, que ja es troben en la seva segona edició, van néixer com a resposta a una de les prioritats estratègiques de Biocat de promoure i estimular l’oferta formativa de Catalunya en el sector de la biotecnologia i la biomedicina. Amb aquest programa es vol “cobrir necessitats no satisfetes actualment en les empreses del sector, alhora que reforçar les capacitats de presa de decisions estratègiques dels equips directius de les companyies”, segons assenyala la directora general de Biocat, Montserrat Vendrell.

La sessió que se celebrarà el proper dimarts 29 de juny s’engloba en el programa que Biocat està desenvolupant des del passat mes d’abril i que tracta cinc àmbits estratègics (Negociació per a directius de la biotecnologia, Desenvolupament de negoci, Comunicació estratègica, Gestió de projectes i l’actual sobre Gestió estratègica de la propietat industrial) amb la finalitat que cada professional pugui adquirir els coneixements necessaris per millorar la competitivitat de la seva empresa.

Aquesta edició de les Biocàpsules, que ha registrat un gran èxit participatiu, finalitzarà el proper dia 14 d’octubre amb l’organització de la segona sessió dedicada a la Comunicació estratègica,  que s’ha incorporat enguany com a novetat dins de la programació, i que analitzarà la comunicació com un element essencial de l’estratègia empresarial i una eina per millorar la competitivitat.

Dia: 29 de juny de 2010
Hora: de 9h a 18h
Lloc: Museu Colet • C/ Buenos Aires, 56 • Barcelona

Per a confirmació d'assistència i realització d'entrevistes:
Gabinet de comunicació de Biocat: F&A • Tel. +34 93 419 19 86 • slazaro@filloy.com

Contactes:
Adela Farré (Biocat) • Tel. +34 93 310 33 69 • M. 626 992 057 • afarre@biocat.cat
Silvia Labé (Biocat) • Tel. +34 93 310 33 69 • M. 662 315 400 • slabe@biocat.cat