Avui ha finalitzat a Barcelona la quarta edició del BIO-Europe Spring amb la participació més alta d’entre totes les seves edicions. 1.788 delegats de 1.061 companyies s’han reunit al congrés europeu més important de partenariat biotecnològic, celebrat al Centre de Convencions Internacional de Barcelona entre els dies 8 i 10 de març. Aquest xifres converteixen Barcelona en una de les capitals mundials de la biotecnologia i un dels enclavaments de referència en l’àmbit internacional.

La directora general de Biocat, Montserrat Vendrell, ha destacat que “el BIO-Europe Spring de Barcelona ha permès mostrar el sector biotecnològic català com un pilar econòmic molt important pel país i ha revaloritzat les empreses biotec catalanes, ja que s’han pogut presentar davant dels diferents agents internacionals”. Vendrell ha afegit que la visibilitat de la BioRegió ha augmentat gràcies a aquest congrés i que, a partir d’ara, Biocat es planteja complementar l’organització del BIO-Europe Spring d’enguany amb la participació a d’altres fires més especialitzades, com fòrums de biomedicina o de tecnologies mèdiques.

Més de 9.000 reunions entre empreses

El sector empresarial s’ha mostrat especialment satisfet amb els resultats aconseguits amb la celebració del congrés. Segons Jaume Masana, director de Business Development & Licensing d’Esteve, “el BIO-Europe Spring 2010 és molt important per a Catalunya i Barcelona perquè ha donat molta visibilitat en com estem avançant en el camp de les biociències, en què s’està desenvolupant molta recerca en diferents àmbits”. A més, Masana ha afegit que “s’ha donat molt bona imatge de país, ja que el nivell d’aquest congrés ha estat un dels més alts realitzats fins ara”.

Per la seva banda, el conseller delegat de Palau Pharma, Ignasi Faus, considera que “és tot un reconeixement per a la BioRegió. Moltes ciutats lluiten per organitzar-ho i el fet que s’hagi celebrat a Barcelona és un reconeixement a l’esforç que tots plegats hem fet per promocionar el sector i és el millor aval per a Catalunya en l’àmbit de la biotecnologia internacional”.

Durant el congrés, s’han realitzat més de 9.000 reunions one-to-one entre les empreses participants que s’han traduït en nombrosos acords de tipus comercial, financer i de recerca. En aquest sentit, Mercedes Diz, Department Head de Licensing-In Corporate Development d’Almirall, ha declarat que “les nostres expectatives no només s’han complert sinó que les hem superades àmpliament. Aquesta edició ha estat tot un èxit, sobretot tenint en compte el context de crisi en què vivim”.

D’altra banda, Alberto Bueno, director general de GP Pharm, ha destacat que “la participació ens ha permès continuar l’estratègia de donar-nos a conèixer internacionalment. Hem pogut mostrar les nostres potencialitats per tal de poder trobar partners que poden interessar-se per la nostra capacitat de recerca, desenvolupament i producció”. Bueno ha afegit que per a les empreses que no tenen una estructura econòmica suficient per comercialitzar per sí mateixes els productes, “el BES 2010 ha permès tancar acords comercials amb d’altres companyies d’àmbit internacional”, quelcom necessari per obrir nous mercats i fer arribar els productes al consumidor final.

Per la seva banda, el director general d'Oryzon, Carlos Buesa, s'ha felicitat per la quantitat i qualitat de les més de 70 reunions realitzades "que superen àmpliament totes les expectatives que vam posar en el congrés".

Algunes de les xifres que demostren l’èxit del BIO-Europe Spring de Barcelona són:

• Més de 1.788 delegats.
  • 1.061 empreses.
  • 53 empreses catalanes.
  • 43 països representats.
  • 62 expositors.
  • 9.000 reunions one-to-one.
  • Més de 100 presentacions de companyies biotecnològiques i farmacèutiques.
  • 17 workshops i panels de discussió amb 70 directius de companyies líder en ciències de la vida, inversors de capital de risc, investigadors acadèmics i consultors.

EBD Group: és la principal empresa d’animació de partenariat en ciències de la vida. És líder en organització de trobades de negocis per a les indústries biotecnològica i farmacèutica, tant en congressos propis com en serveis a tercers. La seva participació en un esdeveniment és identificada pel sector com a segell de qualitat.

BIO: és l’organització de la indústria biotecnològica nord-americana és l’organització de biotecnologia més gran del món. A més dels serveis als seus membres, és responsable de l’orgamització de la major trobada anual del sector als EUA.

Biocat: és l’organització que coordina, dinamitza i promou la biotecnologia i la biomedicina a Catalunya. Impulsada per la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona, integra també diverses empreses i entitats de referència del sector.

Per a més informació contactar amb:
Sílvia Castells (Inforpress) • Tel. +93 419 06 30 • scastells@inforpress.es
Silvia Labé (Biocat) • Tel. +34 93 310 33 69 • M. 662 315 400 • slabe@biocat.cat