Dijous, 3 de desembre de 2009 a la Casa Llotja de Mar de la Cambra de Comerç de Barcelona.

Impulsat per “la Caixa”, Barcelona Activa, Biocat, Genoma España i la Cambra de Comerç de Barcelona, el guardó valora la creació d’empreses innovadores en l’àmbit de les ciències de la vida.

Biocat, organització que coordina, dinamitza i promou la biotecnologia i la biomedicina a Catalunya, en col·laboració amb la Cambra de Comerç de Barcelona, organitza la segona edició del Fòrum de la BioRegió, el congrés de referència del sector biotecnològic i biomèdic al nostre territori. La trobada tindrà lloc el proper dia 3 de desembre de 2009 de 9h a 19h a la Casa Llotja de Mar.

En el marc d’aquesta jornada, que atraurà a més de 500 representants del sector empresarial, financer i científic, tindrà lloc l’acte de lliurament del premi BioEmprenedorXXI, que reconeix els millors projectes presentats durant el programa BioEmprenedorXXI, i que valora els aspectes clau a l’hora de crear una empresa d’alt potencial de creixement en l’àmbit de les ciències de la vida.

L’edició d’enguany ha comptat amb la participació de 18 projectes empresarials, procedents d’universitats i entitats d’arreu de Catalunya i focalitzats en diferents subsectors, que engloben des de productes per al diagnòstic i la teràpia en salut humana, nous materials i bioprocessos per a la millora del medi ambient, fins al desenvolupament de dispositius mèdics. A més, en l’actualitat nou d’aquests projectes es troben en vies de constitució com a empresa.

El premi BioEmprendedorXXI, que es donarà a conèixer durant la celebració del Fòrum de la BioRegió, va néixer amb l’objectiu de fomentar l’esperit emprenedor i potenciar la innovació i el progrés, així com contribuir al desenvolupament social i econòmic al territori català en l’àmbit de ciències de la vida.

Dotació econòmica

El premi BioEmprenedorXXI consisteix en una aportació econòmica de 20.000 euros per al guanyador, 10.000 euros per al primer finalista i 5.000 euros per al segon finalista, així com un conjunt d’actuacions dirigides a accelerar el creixement d’aquests projectes, entre les quals hi destaquen:un curs especialitzat i intensiu a la Universitat de Cambridge, la presència a una fira sectorial internacional de referència, la participació en un fòrum sectorial d’inversió i l’oportunitat de formar part d’un pont d’internacionalització a un dels principals pols d’innovació.

Els criteris d’avaluació del jurat es basen en la potencialitat i l’ambició de creixement de cadascun dels projectes presentats, a partir de criteris com la necessitat del mercat i la viabilitat econòmica del projecte; el diferencial tecnològic i les aliances estratègiques que permetin crear barreres d’entrada; el potencial de creixement en un entorn globalitzat; el currículum, experiència, complementarietat i compromís de l’equip promotor, i la qualitat de la presentació del pla d’empresa.

Programa BioEmprenedorXXI

BioEmprenedorXXI  és un programa de suport a la creació d’empreses en l’àmbit de les ciències de la vida que es desenvolupa a través d’activitats formatives, d’acompanyament i d’anàlisi de la viabilitat de les idees de negoci. Està impulsat per “la Caixa”, l’Ajuntament de Barcelona mitjançant Barcelona Activa, Biocat, la Fundació Genoma España i la Cambra de Comerç de Barcelona.

Els participants al programa realitzen un conjunt d’activitats adreçades a poder conèixer de primera mà la realitat del sector, a través de visites a parcs científics, taules rodones amb professionals del sector, assessorament tecnològic, desenvolupament d’habilitats directives i sessions de mentoring, entre d’altres.

Aquest programa s’adreça als titulats universitaris, investigadors, professors, doctorands i emprenedors que tenen una idea de negoci o empresa en fase inicial i volen explorar la seva capacitat emprenedora per crear i posar en marxa una activitat empresarial pròpia, bé com a spin-off de la seva institució o de forma independent.

Des de la primera edició, celebrada l’any passat, el programa BioEmprenedorXXI ha crescut en nombre de projectes presentats, en la qualitat dels mateixos, en la implicació per part de les entitats promotores i en la rellevància i participació del seu consell assessor, format per representants empresarials, institucionals i acadèmics del sector de la biotecnologia a Catalunya.

Biocat és l’organització que coordina, dinamitza i promou la biotecnologia i la biomedicina a Catalunya. Impulsada per la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona, integra també diverses empreses i entitats de referència del sector.

Web: www.bioemprenedorxxi.cat

Per a més informació contactar amb:
Secretaria Tècnica del Fòrum de la BioRegió
Filloy Consultors • Tel. +34 93 419 19 86 • Correu-e: forum2009@biocat.cat