Barcelona, 28 de novembre de 2014. El passat mes de setembre va començar la segona edició de Design Health Barcelona (d·HEALTH Barcelona), el primer programa de postgrau en biodisseny que s'imparteix al nostre país, impulsat per Biocat amb l'objectiu de fomentar la innovació en salut, l'esperit empresarial i el desenvolupament professional en l'àmbit biomèdic.

La nova promoció d’alumnes d'aquest any està formada per 8 fellows procedents del món del disseny, l'enginyeria, l'economia i les biociències, que reuneixen, en conjunt, 19 publicacions científiques, 2 patents i 3 premis professionals. Segons el director acadèmic del programa, Jorge Juan Fernandez: "Es un gran grup: llestos, amb talent i ambiciosos. El nostre objectiu és que acabin sent els millors dels equips. Estic segur que tornarà a ser (un altre cop) un any espectacular”

Seguint la metodologia del programa, els fellows passen per diferents fases durant la seva formació. Un cop acabada la setmana introductòria (bootcamp) es troben ja en plena immersió clínica, on, dividits en dos grups de quatre (un per hospital), conviuen durant 7 setmanes al costat de metges, infermers i pacients, estant presents en consultes, intervencions quirúrgiques i participant en la resta de les activitats que comporta l'assistència sanitària. Les àrees d'immersió triades per a aquest any han estat obstetrícia, a Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona, i el servei de cirurgia gastrointestinal de l'Hospital Clínic. L'observació realitzada durant aquest període serà la base sobre la qual els grups treballaran per la invenció i desenvolupament de futures solucions viables i innovadores que puguin portar al mercat ..

La fase d'immersió hospitalària, i la resta de fases que formen el programa, es compatibilitza amb classes, MOOCs i tallers impartits per més de 50 experts internacionals, com Dan E. Azagury, (Stanford University, EUA); Yossi Bahagon, (Clalit Health Services, Jerusalem); Chia Hwu, (Qubop, Silicon Valley); David Maltz, (Novartis, Silicon Valley); Lekshmy Parameswaran (Fuelfor, Barcelona-Singapur); o Alfons Cornella (Infonomia, Barcelona), entre d'altres. Al llarg d'aquest procés, els alumnes adquireixen coneixements en medicina, desenvolupament de negoci i capacitació en àrees com design thinking o lideratge creatiu.

Els alumnes de l'anterior edició d·HEALTH 2013-14, van ser capaços d'identificar prop de 1.400 necessitats clíniques no cobertes, un 40% de les quals suposaven oportunitats de negoci. Una d'elles és avui una realitat: l'empresa usMIMA, constituïda el passat mes d'octubre per un dels tres grups de fellows del programa.

d·HEALTH Barcelona, que ha estat qualificat per experts de Health StartUp Europe com una de les millors acceleradores d'innovació en salut d'Europa, és un programa inspirat en els prestigiosos programes Stanford Biodesign Fellowship, KaosPilot i Exponential Medicine (Singularity University) i compta amb el suport d'entitats com Sanofi, AGAUR, la Universtat de Barcelona i el Parc Científic de Barcelona.

PER A MÉS INFORMACIÓ:

Biocat: Silvia Labé · slabe@biocat.cat · +34 662 315 400