Barcelona acollirà la propera edició de primavera de la fira BIO-Europe.

El congrés ha permès a la BioRegió catalana identificar i seleccionar els millors socis de futur per desenvolupar els projectes de més qualitat en els camps de la biotecnologia i la biomedicina.

La BioRegió de Catalunya ha clos amb èxit la participació a l’edició de tardor del principal congrés europeu de partenariat en el camp de la biotecnologia, el BIO-Europe. Vint entitats i empreses catalanes han participat en aquest esdeveniment, en el que les entitats relacionades amb  la biotecnologia es troben amb socis i inversors que els permeten desenvolupar projectes d’innovació en el camp de les ciències de la vida.

Les empreses del nostre país han mantingut durant la convenció vora 500 trobades que han servit per enfortir vincles amb altres mercats, tancar acords de col·laboració i potenciar el sector biotecnològic català a l’exterior.

En la present edició del BIO-Europe, celebrat a Viena del 2 al 4 de novembre, més de 1400 empreses de 50 països diferents han pogut exposar les seves innovacions, alhora que participar en conferències on s’analitzava la situació del mercat biotecnològic mundial. Les companyies farmacèutiques i grups financers troben en aquest congrés un mercat de tecnologia i nous projectes empresarials que els ajuden a fer efectiu el seu negoci.

Seguint la seva estratègia de promoció internacional, l’organització Biocat ha comptat a BIO-Europe de Viena amb un estand corporatiu que ha permès a les empreses catalanes tenir representació pròpia, així com promoure les capacitats del clúster com en el seu conjunt. Entre d’altres, han participat Advancell, Almirall, AntibodyBcn, BCN Peptides, Caixa Capital Risc, CRC Centre d’Imatge Molecular, Cuatrecases, Esteve, Ferrer Internacional, Gebro Pharma, Genmedica Therapeutics, Grifols Engineering, Intelligent Pharma, Oryzon, Palau Pharma, Salutis Research, Ysios Capital Partners i 22@. Biocat, a més, ha treballat en l’enfortiment dels llaços internacionals que manté amb clústers com el de Lombardia, a Itàlia, els de Quebec, al Canadà, i els de Gran Bretanya. A més, ha promocionat la celebració el març proper de l’edició de primavera de BIO-Europe a Barcelona.

L’esdeveniment organitzat per EBD Group i la Biotechnology Industry Organization ha estat tot un èxit, ja que s’han realitzat més d‘11 000 reunions one-to-one, xifra que suposa un increment del 18% respecte a l’any anterior. Un software, desenvolupat per EBD, facilita la cerca de potencials socis i coordina una agenda de reunions, la qual cosa converteix aquesta trobada en la més efectiva que es celebra a Europa.

Barcelona acollirà la propera BIO-Europe l’any 2010

El proper BIO-Europe Spring 2010 se celebrarà a la ciutat de Barcelona entre els dies 8 i 10 de març del 2010. Biocat, juntament amb les principals institucions responsables del desenvolupament econòmic de Catalunya i Barcelona, així com les entitats de suport del sector i nombroses empreses de la BioRegió, configuren un comitè impulsor de la celebració d’aquesta fira a la capital catalana, que vol convertir-se en el referent europeu de la biotecnologia a Europa.

Les expectatives de cara a Barcelona són elevades: a Viena s’ha pogut copsar l’enorme interès que desperta, tant la localització com el teixit biotecnològic de Catalunya. Per tant, s’espera una participació propera a les 2.000 persones de 50 països. A més, pe a les empreses catalanes, representa una oportunitat estratègica, ja que els apropa als socis i agents de decisió internacionals. A tall d’exemple, la celebració de la fira a Madrid l’any 2008 va representar un augment de participació espanyola del 75% respecte a l’any anterior (Milà 2007).

Per a més informació contactar amb:
Silvia Labé • Tel. +34 93 310 33 30 • Correu-e: slabe@biocat.cat