Prop d’un centenar d’empreses de tecnologies mèdiques es donen cita a partir d’avui i fins al proper divendres 19 de novembre en la fira Medica de Düsseldorf (Alemanya), el fòrum mundial més important de tecnologia per a la medicina.

Companyies fabricants i proveïdors de tecnologies mèdiques com Antonio Matachana, Biosystems, Grifols International, Biokit, Neosurgery, Telstar, així com centres tecnològics com Ascamm o Leitat i institucions com l’Institut de Recerca Biomèdica de Bellvitge, entre d’altres, formen part de la delegació catalana que està encapçalada per Biocat, la Federació Espanyola d'Empreses de Tecnologia Sanitària (Fenin), ACC1Ó i la Cambra de Comerç de Barcelona.

Capdavanters del sud d’Europa

La delegació assistent és una representació del sector a Catalunya, hub científic capdavanter del sud d’Europa.

En conjunt, i segons dades de Fenin, les empreses catalanes de tec-med facturen més de 3.700 milions d’euros l’any, el 50% de la facturació del sector a tot l’Estat. El 3% d’aquesta facturació s’inverteix en R+D+i.

Catalunya compta amb el 38% de les companyies del sector, 270 empreses que comptem amb 15.000 llocs de treball i el 90% de les quals es concentra en l’àrea de Barcelona.

El 25% de les companyies ubicades a Catalunya contracten el 84% dels investigadors del sector. A més, la BioRegió compta amb 60 hospitals públics, sis dels quals estan valorats entre els principals en recerca científica.

El 70% de la demanda en tecnologies mèdiques provenen del sistema de salut local i Catalunya realitza el 52,4% dels assajos clínics d’Espanya.

Fira Medica

La fira Medica és l’esdeveniment més important del món per als experts de la medicina. Més de 4.300 expositors de més de 60 països van participar en l’edició anterior, que va comptar amb una assistència de més de 137.000 visitants.

Durant tres dies els assistents podran conèixer les últimes innovacions tècniques i mèdiques, així com productes mèdics d’arreu del món i les últimes tendències de la indústria.

Biocat és l’organització que coordina, dinamitza i promou la biotecnologia i la biomedicina a Catalunya. Impulsada per la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona, integra també diverses empreses i entitats de referència del sector.

Per a més informació:
Gabinet de premsa de Biocat: F&A • Tel. +34 93 419 19 86 • slazaro@filloy.com

Contactes:
Adela Farré (Biocat) • Tel. +34 93 310 33 69 • M. 626 992 057 • afarre@biocat.cat
Silvia Labé (Biocat) • Tel. +34 93 310 33 69 • M. 662 315 400 • slabe@biocat.cat