Biocat i Alira Health llencen un programa de 'market access' per a startups de la BioRegió
El programa ‘Startup Support Program’ ofereix la mentoria gratuïta per a tres startups de la BioRegió de Catalunya que necessitin suport per accedir al mercat. Les companyies interessades tenen fins el 15 de març per apuntar-s’hi.
Biocat i la consultora internacional Alira Health han impulsat conjuntament un programa de suport gratuït per ajudar a startups de la BioRegió a accedir al mercat. El programa ofereix la mentoria d’un equip experimentat de consultors i consultores que avalua l’empresa i dissenya un roadmap per accedir al mercat, principalment francès, alemany, italià, britànic i espanyol.
De totes les empreses que s’hi presentin, se'n seleccionaran tres. Les candidates poden ser companyies biotec, tecmed, digital health, farma o IVD que es trobin en qualsevol de les etapes (early stage o maduració).
Què inclou el programa?
El programa inclou un paquet gratuït de 40 hores de servei -repartides entre quatre o cinc setmanes-, que cobreix una reunió d'inici, un anàlisi de fons, una sessió d'orientació per a sol·licituds de reemborsament, revisions de sol·licituds i consultes addicionals.
Per a fer un bon diagnòstic de l’empresa, Alira Health utilitzarà la metodologia “Puntuació de maduresa” per saber en quin punt es troba i on presenta més debilitats la companyia. La metodologia es basa en 5 fases:
- Documentació interna: es recull la informació sobre el perfil de l’empresa i sobre la seva cartera de productes.
- Reunions internes: kick off on es fa una primera avaluació i es mantenen altres reunions que puguin ser d’utilitat.
- L’eina de maduració: centrada en l’accés al mercat. S’analitza l’estratègia comercial i els països on es vol accedir, s’obté una visió general de la malaltia per saber la incidència que pot tenir, es defineix la proposta de valor i s’analitzen els possibles competidors.
- Puntuació de l’avaluació de maduresa: s’avalua la maduresa del projecte, s’identifiquen les seves carències, i es defineix l’estratègia d’accés al mercat.
- Priorització de carències: s’identifiquen i es prioritzen dels riscos de l’accés al mercat. En aquest punt, Alira Health proposa una sèrie d’activitats per treballar aquestes carències que estaran definides en un full de ruta.
El programa es va presentar en una jornada organitzada en el marc de la primera edició de la Barcelona Health Innovation Week, on hi van assistir més d’una trentena d’startups de la BioRegió. Les empreses interessades poden apuntar-s’hi fins el 15 de març emplenant aquest breu qüestionari. Les companyies seleccionades rebran la notificació a mitjans d’abril segons el calendari previst que es comparteix a continuació. Molta sort!
Calendari del programa