Vés al contingut

El proper mes de març comença la formació d·Health Barcelona Part Time, el programa de talent de Biocat de sis mesos de durada que té per objectiu formar a una nova generació emprenedora i innovadora en l’àmbit de la salut. 

Un dels aspectes més atractius del programa és la possibilitat de realitzar una immersió clínica de dues setmanes a quatre hospitals diferents de referència de Catalunya. Aquesta immersió permetrà als participants identificar necessitats clíniques no resoltes per més endavant trobar possibles solucions tecnològiques que donin resposta a aquestes necessitats.

Els centres participants, són: l’Hospital Universitari Parc Taulí – Unitat d’Oncologia, l’Hospital Universitari Vall d’Hebron – Unitat de Rehabilitació, l’Hospital Universitari de Bellvitge – Unitat Neurologia-, l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol – Unitat de Nefrologia.

Hem preguntat als responsables de les diferents unitats dels quatre hospitals participants com es realitzarà la immersió clínica, què podran veure els estudiants i quina serà la relació amb la resta de professionals i pacients. 
 

Hospital Universitari Parc Taulí: un equip jove, positiu i innovador

A l’Hospital Universitari Parc Taulí, els alumnes formaran part del Servei d’Oncologia i se centraran en la Unitat de Tumors Digestius. El Dr. Miquel Àngel Seguí, cap del servei d’Oncologia, compta amb un “equip jove, positiu i innovador” amb qui els participants compartiran reunions per conèixer com es decideixen i s’apliquen els diferents tractaments segons les condicions dels pacients. 

En paraules del Dr. Seguí, la immersió clínica els hi permetrà també comprendre el dia a dia del centre hospitalari, així com participar en les diferents activitats clíniques. “Al servei hi ha un gran volum de pacients amb patologies diverses que podran aportar molta informació als estudiants per detectar aquestes necessitats no resoltes”. 
 

 

Hospital Universitari de la Vall d’Hebron: diversitat d’especialitats i seguiment del pacient de principi a fi

L’Hospital Universitari de la Vall d’Hebron acollirà als estudiants en la Unitat de Rehabilitació. La Dra. Judith Sánchez-Raya, cap del servei de Medicina Física i Rehabilitació del centre, explica que els participants formaran part de totes les etapes del pacient, des de l’ingrés fins al final del tractament. A més, desenvoluparan les activitats diàries amb tot l’equip i coneixeran diferents especialitats dins de la mateixa Unitat, com la fisioteràpia, la teràpia ocupacional o la logopèdia. 

Per altra banda, Anna Sala, cap d’innovació del mateix centre, ha aconsellat als candidats i candidates que durant la immersió clínica “observin, preguntin als pacients, a les famílies i als professionals. I, que a més, organitzin focus groups i facin entrevistes i enquestes per esprémer al màxim l’experiència”.
 

 

Hospital Universitari de Bellvitge: acompanyament personalitzat del pacient a peu de llit

La immersió clínica de l’Hospital Universitari de Bellvitge tindrà lloc a la Unitat d’Ictus del Servei de Neurologia, on els futurs innovadors en salut podran formar part del dia a dia de l’hospital i acompanyar als professionals sanitaris a les reunions matinals, una de les més importants del dia, on es fa un seguiment i s’actualitza l’estat dels pacients.

Pel Dr. Pere Cardona, cap de servei, el més important és que “els estudiants s’integrin dins de l’equip i entenguin el funcionament de l’àrea, amb totes les especialitats que el formen”. A més, ha explicat que els alumes tindran l’oportunitat d’acompanyar els cirurgians per conèixer els processos de les intervencions i que podran passar visita amb els professionals mèdics i infermers. 
 

 

Hospital Germans Trias i Pujol: interacció bidireccional amb l’equip i els pacients

En el cas de l’Hospital Germans Trias i Pujol els estudiants formaran part de l’equip de diàlisi del Servei de Nefrologia, on veuran pacients que reben hemodiàlisi o diàlisi peritoneal, i on coneixeran diferents programes de pacients i prevenció. 

El Dr. Jordi Bover, cap de servei, compta amb un equip on la comunicació i les relacions són “molt importants”. És per això que espera que l’aprenentatge no sigui només pels alumnes. A més, aconsella als candidats que per identificar necessitats clíniques no resoltes “s’ha d’interactuar amb tot el personal i amb els pacients”, ja que els descobriments que es facin podrien aplicar-se en altres àrees de l’hospital.
 

 

La formació, inspirada en la metodologia de biodisseny de la Universitat de Stanford, compta amb el suport del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, l’EIT Health i Tech Barcelona i està enfocada a estudiants, investigadors o investigadores i a professionals amb formació en ciències de la vida i la salut, l’enginyeria, l’empresa o el disseny.

 

Més informació:

Subscriu-te a les nostres newsletters

Totes les novetats de Biocat i del sector de les ciències de la vida i la salut a la teva safata d'entrada.