Vés al contingut

Els sis projectes seleccionats de la 5ª edició del programa d’acceleració de Biocat CRAASH Barcelona han gaudit de la Barcelona Week, tres jornades on persones expertes han explicat temes clau que els hi permeti fer arribar amb èxit al seva solució al mercat. Aspectes  tan importants com la implicació del pacient en la creació d’un nou dispositiu mèdic, l’obtenció de finançament públic en projectes i startups de salut, el paper de les assegurances com a compradors de solucions en sanitat, la recaptació de finançament, la inversió d'impacte social, l’avaluació de tecnologies per entrar al sistema sanitari, la gestió de projectes i el descobriment de les necessitats reals dels seus compradors mitjançant entrevistes.

Durant la seva intervenció, Annabel De Maria, vicepresidenta d’implicació dels pacients a Alira Health, ha explicat que les startups han d'incloure la veu del pacient des del principi. “Els pacients poden ajudar-te a entendre quin és el seu veritable trajecte. És així com amb el seu coneixement pots cobrir les seves necessitats  i desafiaments”, ha assegurat.

 

 

Elena Torrente, subdirectora de desenvolupament de digital health a DKV, ha parlat sobre l’adopció de tecnologia en el sector privat. “Al sector privat, l'adopció de la tecnologia es fa a través de les asseguradores, hospitals privats, empreses proveïdores de productes o empreses d'altres sectors”. I ha afegit, “les asseguradores aposten per la interoperabilitat perquè l'adopció de la tecnologia pugui beneficiar el pacient”.

Un altre ponent ha estat Daniel Oliver, CEO de Capital Cell, qui ha parlat sobre com les startups poden aconseguir capital. “Una startup sempre ha de començar buscant un lead investor perquè és molt difícil negociar una inversió en paral·lel amb molta gent i perquè ningú no vol ser el primer a arriscar-se”, ha assegurat.

Altres ponents que hi han participat han estat Laura Sampietro, subdirectora d'Innovació i cap d'avaluació de la innovació a l'Hospital Clínic, Marc Perpiñán, analista de finançament a UpBizor, Laia Pascual, associada d'inversió a Ship2B Ventures, Iolanda Marchueta, cap de projecte a Almirall i AstraZeneca i Jordina Arcal, cofundadora de Kin i HealthApp.
 

        

Laura Sampietro i Laia Pascual durant la seva intervenció al Barcelona Week de CRAASH Barcelona.


A més, durant la Barcelona Week, els equips també han rebut formació enfocada al Pitch Training per part de la Katharine D'Amico, estratègia de comunicació i pitch deck management a ESADE Business School i CEO de Swala Investments, i la sessió per equips que fan setmanalment amb el CIMIT i els mentors del programa.


Next steps per arribar al mercat

Els participants estan aprenent a millorar les seves presentacions davant d’inversors i estan establint connexions amb altres startups europees mitjançant una col·laboració amb l’acceleradora alemanya MedTech Bootcamp. Aquesta mateixa acceleradora va oferir als equips de CRAASH Barcelona formació en gestió de riscos, processos de reemborsament de les digital therapeutics a Alemanya, experiència d’usuaris (UX) i disseny de marca.

D’altra banda, la universitat holandesa TU Delft, oferirà un workshop al novembre que permetrà als equips desenvolupar el patient journey dels seus projectes.

Finalment, en la tercera fase durant el mes de desembre, els equips escollits faran una immersió virtual a Boston per conèixer un dels ecosistemes de ciències de la vida i la salut més forts del món.

En aquesta edició, la convocatòria de CRAASH Barcelona s’ha adreçat a startups i projectes dedicats al desenvolupament de dispositius mèdics, digital health i diagnòstic amb un nivell de maduresa tecnològica (TRL) 3-5, i que estiguin formats per personal investigador i emprenedor establert o vinculat a la BioRegió de Catalunya.

Etiquetes:
Subscriu-te a les nostres newsletters

Totes les novetats de Biocat i del sector de les ciències de la vida i la salut a la teva safata d'entrada.