Els participants de CRAASH Barcelona exploren l'ecosistema alemany
El programa CRAASH Barcelona, impulsat per Biocat en col·laboració amb el CIMIT de Boston, ha donat l’oportunitat als sis equips participants de conèixer de forma virtual Mannheim i Heidelberg, dos dels principals hubs d’innovació en ciències de la vida i la salut a Alemanya.
El programa CRAASH Barcelona, impulsat per Biocat en col·laboració amb el CIMIT de Boston, ha donat l’oportunitat als seus participants de conèixer de forma virtual Mannheim i Heidelberg, dos dels principals hubs d’innovació en ciències de la vida i la salut a Alemanya. Les diferents sessions han permès als sis equips comprendre de prop les dinàmiques de l’ecosistema alemany, establir contactes clau i aprofundir en aspectes regulatoris i estratègics essencials per al desenvolupament dels seus projectes.
Durant la primera jornada, els participants han rebut una introducció a l’ecosistema local de la mà d’experts com Katharina Klotzbach, de Next Mannheim, i el Dr. Bodo Brückner, de Life Science Accelerator Baden-Wuerttemberg, qui han destacat les oportunitats i sinergies que ofereixen Mannheim i Heidelberg per a startups internacionals. La sessió inicial també ha inclòs una explicació del programa per part de Fiona Preisler, d’Up2B Accelerator.
L’agenda ha continuat amb tallers sobre regulació de dispositius mèdics, a càrrec de Rita Hendricusdottir, de Regmetrics i sessions dedicades a la intel·ligència artificial aplicada a productes mèdics, liderades per Peter Hartung-Linz, de Seleon GmbH. A més, els equips han tingut l’oportunitat de conèixer la plataforma ‘Inspire Living Lab’ i escoltar de primera mà l’experiència d’startups com Qumea i inContAlert, que han compartit els seus aprenentatges en la validació de les seves solucions.
L’últim dia de la immersió s’han centrat en temes com el reemborsament de tecnologies mèdiques i les aplicacions digitals de salut a Alemanya mitjançant el seu procés anomenat DiGA. Axel Meiling ha ofert una visió integral d’aquesta eina, clau per a la comercialització de solucions digitals a Alemanya. El programa ha conclòs amb un taller sobre branding dirigit per Peter Kuyt, de Visual Friday, que ha destacat la importància de comptar amb una identitat sòlida en el mercat de tecmed.
Aquesta experiència no només ha reforçat la preparació dels equips de CRAASH Barcelona per abordar el mercat europeu, sinó que també la rellevància de construir xarxes internacionals en el sector de les ciències de la vida i la salut.
Propera parada: Boston
Un cop completada la fase d’immersió europea, els equips coneixeran l’ecosistema de Boston, un dels millors hubs en innovació en salut del món, on els equips coneixeran les dinàmiques de les rondes de finançament als Estats Units, l'estructura del sistema sanitari americà, el reemborsament, les regulacions del sector sanitari i el millor moment per començar a fer negoci al continent. Amb aquesta immersió, el programa posarà punt i final a la seva setena edició.