Vés al contingut
Manuel Matachana

director de Màrqueting i Vendes d'Antonio Matachana


Els orígens de Medica es remunten a una exposició centrada en el mercat alemany, que competia amb un altre certamen anomenat Interhospital més enfocat al mercat internacional de distribuïdors. Fa uns 10 anys els dos esdeveniments es van unificar. L'empresa catalana Antonio Matachana hi assisteix des de 1980.

La nostra activitat se centra en la fabricació d'esterilitzadors dins del camp hospitalari, laboratoris, centres de recerca i a la indústria farmacèutica. Al mateix temps, comercialitzem en exclusiva a Catalunya i la resta de l'Estat espanyol, una completa gamma de productes a través de la nostra xarxa de vendes i de servei tècnic.

Darrera d'aquesta breu introducció, parlar de la fira Medica no és només parlar d'un aparador de promoció dels productes que una empresa fabrica i on es concentren la major part de les companyies del sector a nivell global. És una oportunitat única per poder observar les tendències i innovacions dins del mercat hospitalari mundial. Per a un fabricant de productes sanitaris del tipus que sigui, Medica suposa avui dia la posada en escena o la prova definitiva per sondejar si els teus equips tindran una entrada i acceptació positiva en el mercat real.

Els orígens del saló Medica que organitza la Messe de Düsseldorf, es remunten a una exposició centrada exclusivament en el mercat alemany, competint amb una altre certamen, també a Alemanya, anomenat Interhospital. Aquest últim estava més enfocat en el mercat internacional de distribuïdors. Des de fa més de 10 anys, ambdós esdeveniments es van unificar i des de llavors aquesta fira és un imperatiu per als fabricants i empreses que comercialitzen productes de l'àmbit sanitari i de la cura i manteniment de la salut en general.

Antonio Matachana, SA assisteix a aquesta exhibició de forma continuada des de 1980. Són 29 anys de grans esforços per presentar innovacions, millores en els productes i d'obrir nous mercats. A Catalunya, i a l'Estat espanyol en general, patim la desgràcia de no tenir una indústria mèdica tan important com altres països del nostre voltant. S'estima que més del 90% dels productes sanitaris venuts a Catalunya i a Espanya són articles d'importació. Per tant, no existeix cap organització nacional, ni òbviament, internacional, on poder defensar la nostra presència i denominació d'origen. El made in Germany, made in USA o made in France els continua atorgant un excel·lent passaport d'entrada en mercats foranis que els nostres productes encara no posseeixen.

Malgrat tot, hem d'indicar que la tendència cap a la fabricació nacional mica a mica es va incrementant. Les estadístiques de participació catalana, i de la resta de l'Estat, a Medica així ho ratifiquen. Això ens exhorta i encoratja per continuar desenvolupant i millorant els nostres productes, preservar la indústria a casa nostra i mantenir un nínxol de mercat en aquest sector sanitari tan competitiu.

Des d'aquest editorial, animem a totes aquelles empreses que creguin en els seus fabricats, que apliquin en la seva estratègia comercial una visió europea en el llançament dels seus productes. El nostre signe d'identitat ha ser Europa, sense al·ludir a localismes. Fora complexes, molt d'entusiasme i a promocionar aquesta marca per tot el món amb orgull i imaginació!

Subscriu-te a les nostres newsletters

Totes les novetats de Biocat i del sector de les ciències de la vida i la salut a la teva safata d'entrada.