Vés al contingut

El restrenyiment crònic afecta 250 milions de persones a tot el món. MOWOOT és un dispositiu mèdic que ofereix una solució no farmacològica, no invasiva i sense efectes secundaris per a aquests pacients. El projecte va sorgir del programa de Biocat d·HEALTH Barcelona durant una immersió clínica a l’Institut Guttmann: l’equip fundador va identificar una necessitat clínica no resolta i va idear un dispositiu mèdic que simula els moviments de la musculatura intestinal.

Després de 4 anys de proves i certificacions clíniques, el producte ja es ven a diversos països. Ara, MOWOOT ha obert una ronda de finançament a Capital Cell, on ja ha participat Genesis Ventures i amb la qual esperen aconseguir fins a 400.000 euros. Markus Wilhelms, CEO d’usMIMA, companyia que hi ha darrere de MOWOOT, explica els objectius que persegueixen amb aquesta ronda de crowdfunding.

 

Quin paper va jugar el programa d·HEALTH Barcelona en la vostra evolució?

MOWOOT va sorgir de d·HEALTH Barcelona, aplicant les metodologies del biodisseny de la Universitat de Stanford i Lean startup. El programa ens va permetre detectar una necessitat no coberta i solucionar-la amb el contacte continu amb el pacient/usuari, per tal d’assegurar una proposta de valor amb gran impacte i major acceptació del mercat. Així, hem dissenyat una solució no farmacològica, no invasiva i sense els efectes secundaris de la competència. És actualment una solució única al mercat. El gran valor d'aquestes metodologies queda reflectit en els nostres resultats clínics i el feedback positiu de clients.

 

Quina inversió heu aconseguit fins ara?

Des de la creació de l’empresa hem aixecat al voltant de 2,2 milions d'euros, majoritàriament en forma de fons públics no dilutius com Horitzó 2020 SME instrument, NEOTEC, EIT Health Headstart, etc. Gràcies a aquesta estratègia, els fundadors de l'empresa mantenen al voltant d'un 75% de participacions de l'empresa. Els inversors privats que van donar suport al nostre projecte són majoritàriament business angels locals, però també una xarxa d'inversors internacionals com ara Montecarlo Capital, de Mònaco.

 

Quin resultat espereu aconseguir ara amb aquesta nova ronda? 

Amb Capital Cell hem iniciat una ronda pont de finançament per a enfortir la nostra presència a Europa mentre treballem en la obtenció de la certificació FDA per al mercat nord-americà i tanquem acords internacionals de distribució i llicència. Esperem aconseguir 400.000 euros, que s’utilitzaran per a màrqueting i business development (52%), temes regulatoris (27%), despeses generals (16%) i fons de maniobra (5%).

 

Quin és el perfil d’inversors als quals us adreceu?

L'aportació mínima per al crowdfunding és de 500 euros. Aquesta quantitat permet que els nostres clients i petits inversors entrin a l'empresa, els atorga propietat i els fa part del nostre èxit. D'aquesta manera el crowdfunding està en línia amb els nostres compromisos d'honestedat i responsabilitat. A part d'aquests inversors petits, la ronda també està oberta a family offices, business angels o fons d'inversió mitjans com Genesis Ventures, que ja han confirmat la seva participació.

 

Quina és la vostra proposta de valor davant aquests inversors i quin retorn els oferiu? 

Som un projecte madur amb un producte certificat i validat en el mercat. El risc de la inversió és baix en comparació amb altres projectes. Els riscs tecnològic i clínic han estat superats. Des del punt de vista d’un inversor, això vol dir que hem reduït el risc associat amb el projecte i la seva inversió d’una manera considerable, fent que MOWOOT sigui una inversió amb un retorn molt interessant a curt-mitjà termini. 
Calculant amb estàndards del mercat, es pot esperar una sortida a 3-4 anys amb un multiplicador de 5-7 per a un inversor d'aquesta ronda. Òbviament aquest retorn no està garantit i depèn també de factors aliens al projecte, com en totes les inversions d'aquest tipus.

 

Quins seran els next steps de l’empresa, un cop tancada aquesta ronda?

Les grans fites immediates en els propers mesos del 2019 inclouen tancar acords de distribució i llicència addicionals, entrar al reemborsament per sanitat pública a Alemanya, obtenir la certificació FDA i aixecar una ronda de finançament de sèrie A amb inversors internacionals a finals d’any.

 

Nota: L'empresa presenta la seva campanya en una sessió informativa el proper 14 de febrer. Més informació.

Etiquetes:
Subscriu-te a les nostres newsletters

Totes les novetats de Biocat i del sector de les ciències de la vida i la salut a la teva safata d'entrada.