Biocat ha signat un acord de col·laboració amb el Massachusetts Biotechnology Council (MassBio), que representa més de 600 empreses biotecnològiques i entitats d’aquest Estat, per tal d’impulsar la internacionalització de les empreses de la BioRegió. La biotecnologia és una indústria global i l'èxit de les empreses passa per les relacions de cooperació que s’estableixin amb grups d’R+D i amb d’altres socis d’arreu del món que complementin la seva activitat. Per això Biocat, organització que coordina, dinamitza i promou la biotecnologia, la biomedicina i les tecnologies mèdiques innovadores a Catalunya, promou la internacionalització de les empreses de la BioRegió conscient que aquesta és una de les millors vies per al seu posicionament en el mercat global.

Massachusetts acull més de 400 biotec, de les quals un 60% es dediquen al desenvolupament de fàrmacs terapèutics. Només en aquest Estat, es desenvolupen 1.100 fàrmacs biotecnològics que representen, segons MassBio, el 8% de la cartera mundial de medicaments. Gràcies a aquest acord, Biocat es converteix en un membre de MassBio per tal de participar en els diversos programes i esdeveniments organitzats per aquesta entitat.

Aquest acord, signat per un any i amb el compromís de renovar-lo anualment, compromet les dues parts a col·laborar estretament per fomentar i promoure la indústria biotecnològica a les dues bioregions i propiciar aquestes relacions de col·laboració entre entitats i empreses catalanes i nord-americanes. Entre altres accions es preveu facilitar la inversió i la col·laboració internacional; donar suport a les empreses interessades en establir oficina o laboratori a Massachusetts o bé a Catalunya; promoure trobades empresarials; i fomentar l’intercanvi d'informació entre el personal executiu de les dues entitats, per tal de facilitar l'aprenentatge mutu i per compartir les respectives estratègies de desenvolupament de clúster i el coneixement sobre polítiques, projectes, iniciatives i activitats.

MassConnect Program, emprenedors de Catalunya a Boston

L’acord signat entre MassBio i Biocat també preveu facilitar la participació d’empreses catalanes al programa International MassConnect Fellow i que aquest mes de setembre ja ha dut a terme la primera activitat. El MassConnect és un programa adreçat a emprenedors del sector bio que ja han format una empresa i que estan en les primeres etapes d’introducció a la indústria i de cerca de finançament.

El programa MassConnect engloba un seguit d’accions de mentoring i formació, que van de setembre a desembre d’aquest any, on hi participen empreses de diversos països. El rerefons és vincular els nous empresaris amb els professionals de la biotecnologia més experimentats per tal de transferir-los l’experiència i donar-los consells en àrees essencials per a la creació de valor, com ara el desenvolupament de negoci, el desenvolupament preclínic, el desenvolupament clínic i normatiu, i el màrqueting. Aquests mentors també assessoren a l’emprenedor que està llençant una empresa i que necessita cercar finançament i millorar el seu pla de negoci.

Gràcies al suport de Biocat, l’empresa Sagetis Biotech, guanyadora del Premi BioEmprenedorXXI el 2009, ha participat entre el 12 i el 16 de setembre en el programa internacional MassConnect, a Boston. El programa tindrà continuïtat al llarg dels propers mesos a través d’una sèrie de teleconferències que permeten als mentors fer una acompanyament dels emprenedors que participen a MassConnect.

Sagetis Biotech és una spin-off  dedicada al disseny de nous biomaterials i altres materials relacionats. Sagetis té dues línies d'R+D, una centrada en el desenvolupament d'un compost termoplàstic de regeneració dels teixits dels ossos i una altra per desenvolupar nanopartícules capaces de creuar la barrera sang-cervell per a l'administració de fàrmacs.

La BioRegió de Catalunya present al “Join the oncology network” de Tolosa

En el marc de la promoció de la internacionalització, Biocat ha ofert unes condicions preferencials per tal que una representació catalana assistís aquest mes de setembre al Join the oncology network organitzat per l’European Cancer Cluster (ECCP) a Tolosa, França. Durant tres dies, els representants de GP Pharm, el Parc Científic de Barcelona i la Fundació Bosch i Gimpera han participat en les diferents sessions de debat i networking amb la resta de 200 empreses, institucions i centres de recerca oncològica de 19 països presents a Tolosa.

Empreses i institucions que treballen en tota la cadena de valor de la investigació i el tractament del càncer s’han reunit en diferents sessions de treball i en trobades one-to-one per tal de trobar vies de col·laboració per impulsar la innovació en el tractament del càncer i construir noves xarxes internacionals. Entre altres temes, s’han posat en comú els últims avenços en el diagnòstic molecular i la medicina personalitzada.

NOTA PER ALS EDITORS:
Per a entrevistes amb Eduard Diviu, director general de Sagetis Biotech i participant en el programa MassConnect, podeu contactar amb el Gabinet de Premsa de Biocat.

Notícia relacionada (15/9/2011)

Per a més informació: