Barcelona, 10 d’octubre de 2016.- Catalunya participa aquesta setmana a la fira biotecnològica més important de l’Àsia i una de les més influents a nivell internacional, la BioJapan celebrada a Yokohama, a l’est del Japó. Es preveu que entre els dies del congrés, de dimecres a divendres, se celebrin més de 8.000 reunions de negoci entre els 15.000 professionals, directius d’empreses i científics que assistiran a la trobada.

En aquesta 19a edició de la fira Catalunya hi serà present físicament a través d’un estand d’ACCIÓ –l’agència per a la competitivitat de l’empresa- i Biocat. Aquest espai acollirà 7 empreses catalanes que s’han desplaçat fins al Japó per participar en aquest esdeveniment: Rubió, Salvat, Leukos Biotech, Mind the Byte, Ability Pharma, Thrombotargets i ZeClinics. Mentre que ACCIÓ i Biocat donaran a conèixer el potencial de Catalunya en l’àmbit de la biotecnologia, les empreses participaran en fòrums, seminaris i activitats de networking per ampliar la seva presència comercial al mercat asiàtic.

Aprofitant la presència al Japó, les empreses catalanes viatgen avui i demà a la regió d’Osaka, que compta amb un dels principals hubs de la indústria farmacèutica i biotecnològica de la regió. ACCIÓ i Biocat ja han agendat entrevistes de treball entre les companyies catalanes amb empreses del sector de la biotecnologia d’aquesta regió. En total, durant tota la missió, les 7 empreses hauran mantingut més de 150 reunions amb companyies asiàtiques.

L’objectiu de la missió comercial és que les empreses catalanes iniciïn o consolidin la seva presència al Japó, el segon mercat farmacèutic del món i líder en importacions del sector de la biotecnologia. De fet, segons l’Informe Biocat 2015, Japó figura al top ten de mercats prioritaris per a les empreses catalanes de ciències de la vida i de la salut, juntament amb Estats Units, Alemanya, Regne Unit, Espanya, Itàlia, França, Mèxic, Brasil i Xina.

La BioRegió de Catalunya, referent internacional

Segons l’Informe Biocat 2015, el sector de les ciències de la vida i la salut de Catalunya compta amb 734 empreses, de les quals 221 són biotecnològiques, 46 farmacèutiques, 94 de tecnologies mèdiques innovadores, 208 proveïdores i enginyeries, 139 de serveis professionals i consultoria i 26 entitats d’inversió actives. Amb aquestes dades, tot i ser un dels països més petits d’Europa per població, Catalunya se situa entre els 4 països europeus amb més empreses del sector salut per habitant. En concret, és el segon país d’Europa en empreses farmacèutiques per càpita, només per darrere de Bèlgica. Catalunya és també el 4t país europeu en companyies biotecnològiques per habitant (per darrere de Suècia, Suïssa i Israel) i el 4t en empreses de tecnologies mèdiques (per darrere d’Israel, Suècia i Suïssa).

Biocat és un agent estratègic i catalitzador en la construcció de l'ecosistema català de ciències de la vida i de la salut. Nascut el 2006 sota l’impuls de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona, la seva missió és dinamitzar tots els stakeholders de la BioRegió (companyies, grups i entitats de recerca, hospitals i estructures de suport a la innovació) per transformar el coneixement i la tecnologia en creixement econòmic i impacte social.

ACCIÓ és l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat de Catalunya. Impulsa la millora del teixit empresarial català a través del binomi internacionalització-innovació, posant a disposició de l’empresa 36 Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions que donen cobertura a més de 90 mercats. A més, assessora les empreses catalanes perquè aconsegueixin finançament, les ajuda a créixer mitjançant programes de capacitació i les orienta en matèria de clústers. També és responsable, a través de l’àrea Catalonia Trade & Investment, d’atreure inversions estrangeres a Catalunya.

PDF iconDescarrega't la nota de premsa