Barcelona, 29 de maig de 2017.- Després de tres edicions finalitzades i una quarta en curs, la iniciativa de desenvolupament de talent i emprenedoria Moebio, amb el seu programa principal Design Health Barcelona (d·HEALTH Barcelona), està reconegut internacionalment entre les primeres posicions de rànquings de prestigi com Tech.EU o Health Startup, que la qualifica com “probablement la millor acceleradora d’innovació en salut d’Europa”.

De fet, d·HEALTH Barcelona és un dels quatre únics programes europeus inspirats en la metodologia del biodisseny de la Universitat de Stanford, on els alumnes (fellows) experimenten un cicle complet d'innovació, des de la identificació de la idea de negoci fins al disseny i prototipatge d'una solució viable, i que acaba en la cerca de finançament amb l’objectiu de crear una start-up. En el cas del màster barceloní, les idees són necessitats no cobertes que els alumnes detecten durant una immersió clínica de dos mesos a grans hospitals de la ciutat, com l’Hospital Clínic, l’Hospital Sant Joan de Déu o l'Institut Guttmann.

A cada edició, els fellows detecten una mitjana de més de 1.000 necessitats. D’aquestes un 65% són potencials oportunitats de nous negocis i 35% són possibilitats de millora als mateixos hospitals. “Una mentalitat oberta ens ha ajudat a qüestionar-ho tot. Sempre hi ha un espai per a la millora, bé siguis emprenedor o treballis en una gran empresa”, “Durant la immersió clínica la col·laboració amb el personal de l’hospital ha estat molt satisfactòria; la nostra recerca s’ha percebut com un potencial de millora” expliquen Bas Kuilboer i Vanessa Gurie, fellows de la quarta edició que ha començat aquest any 2017.

d·HEALTH Barcelona complementa la metodologia d’Stanford amb altres aproximacions innovadores centrades en la validació de les idees de negoci des del punt de vista del clients (Lean Start-up) i formació disruptiva de lideratge creatiu i empresarial (Kaos Pilot). El programa també aprofundeix en altres coneixements clau  per emprendre com el design thinking, la gestió de negoci, el treball en equip o les habilitats de negociació, impartits per més setanta experts nacionals i internacionals provinents de Silicon Valley, Boston, San Francisco o Barcelona.

El 2016, d·HEALTH es va integrar a l’EIT Health Innovation Fellowships, que apleguen tres programes de biodisseny i emprenedoria en salut d’Europa (juntament amb la Universitat de Galway d’Irlanda i l’Institut Karolinska de Suècia) amb l’objectiu de promoure la mobilitat i l’intercanvi dels alumnes a través d’activitats conjuntes.

Un creixent nombre d’emprenedors a l’ecosistema

El programa d·HEALTH Barcelona no només té la missió d’accelerar la formació de nous emprenedors en l’àmbit de la salut sinó de contribuir a generar un ecosistema més fort i competitiu. Cada any el programa impacta a 1.100 persones entre personal sanitari i hospitalari, pacients, mentors, professorat, centres de recerca i tecnològics i altres actors clau del sector.

La creació d’start-up i la inserció d’aquests professionals altament qualificats en el sector és un dels altres punts clau de l’èxit del programa: el 97% dels graduats emprenen projecte propi o troben feina al sector tot just després de la seva finalització. De fet, en els últims quatre anys han sorgit 40 nous emprenedors que han accelerat nou projectes en l’àmbit de les tecnologies mèdiques. La resta han trobat oportunitats laborals en companyies com NEOS Surgery, Mútua de Terrassa, Capital Cell, DKV Seguros, Institut de Bioenginyeria de Catalunya i l’Hospital Sant Joan de Déu, entre d’altres.

El cas d’èxit més significatiu sorgit de d·HEALTH és usMIMA, que ja ha tret al mercat un dispositiu mèdic no invasiu per combatre el restrenyiment crònic (MOWOOT). Entre altres reconeixements internacionals i fites aconseguides, l’start-up destaca per haver estat seleccionada pel programa europeu Horizon2020 entre 1.400 empreses de 16 països, per rebre 1,14 milions d’euros. "Haver aconseguit el finançament de la Comissió Europea és una gran empenta per MOWOOT. Esperem entrar en diversos mercats europeus el 2017 i al mercat nord-americà el 2018”, destaca Markus Wilhelms, CEO d'usMIMA.

El procés d’admissió a futurs emprenedors ja és obert

El termini de preinscripció per a la cinquena edició de d·HEALTH Barcelona, que arrencarà al gener de 2018, ja és obert. El programa està dirigit a joves titulats en els àmbits d’empresa, disseny, enginyeria o ciències de la vida que vulguin emprendre en el sector salut. Els requisits d'admissió estan disponibles al web (http://moebio.org/programs/d-health-barcelona/application-process).

d·HEALTH Barcelona és una iniciativa de Biocat, l’entitat que coordina i promou el sector de les ciències de la vida i de la salut a Catalunya. El programa té el suport de la Fundació Banc Sabadell i la col·laboració de Mobile World Capital Barcelona i l’escola danesa KaosPilot. Daltra banda, d·HEALTH Barcelona forma part del programa Innovation Fellowships de la iniciativa europea EIT Health, cosa que permet als alumnes fer mobilitat internacional amb altres programes.

PDF icon  Descarrega la Nota de Premsa

PER A MÉS INFORMACIÓ:

Anna Rovira · arovira@biocat.cat · +34 606 816 380

http://www.biocat.cat/ca/actualitat-del-sector/sala-de-premsa · Segueix-nos  a: Blog, Twitter, Pinterest i Vimeo