Barcelona, 3 de desembre de 2014. Aquesta tarda, en el marc d’una jornada sobre noves tendències en la transferència tecnològica, s’ha lliurat el premi BioEmprenedorXXI, que reconeix els projectes empresarials en el sector de les ciències de la vida amb major potencial de creixement. L’empresa usMIMA ha resultat guanyadora de l’actual edició, mentre que Subtilis i Tractivus han estat premiades com a primera i segona finalista, respectivament.

la Caixa”, l’Ajuntament de Barcelona –a través de Barcelona Activa- i Biocat impulsen aquest premi que, en conjunt, està valorat en 21.000 euros i consta també d’un paquet d’activitats d’acceleració del creixement i d’accions de formació, internacionalització i incubació, per l’empresa guanyadora i les dues finalistes.

A més, l’empresa guanyadora disposarà d’una estada gratuïta a la Incubadora d’empreses Glòries de Barcelona Activa i comptarà també amb assessorament comptable i fiscal per part del grup Vilar Riba i obtindrà l’estatus d’empresa associada al Parc Científic de Barcelona.

El jurat independent encarregat de fer la valoració dels projectes ha estat format per més d’una vintena de representants d’empreses i entitats del sector de les biociències.

Els BioEmprenedors premiats amb 21.000 euros

usMIMA, que ha estat premiada amb 12.000 euros, ha desenvolupat un dispositiu mèdic wearable controlat per un software central que simula massatges terapèutics per tractar el restrenyiment crònic de manera no invasiva, no farmacològica i sense efectes adversos. Es tracta d’una start-up sorgida de d·HEALTH Barcelona, el programa de postgrau de Biocat per accelerar la innovació en tecnologies mèdiques sanitàries. L’equip està format per quatre emprenedors amb perfils multidisciplinars, que van detectar la idea de negoci durant una immersió clínica a l’Institut Guttman.

Subtilis Biomaterials, spin-off de la Universitat Politècnica de Catalunya que ha rebut 6.000 euros, dissenya, fabrica i comercialitza solucions per a la regeneració òssia a nivell ortopèdic i dental.

Tractivus, reconeguda amb 3.000 euros, sorgeix de la col·laboració entre GEMAT (Grup d’Enginyeria de Materials), l’Institut Químic de Sarrià (IQS) i l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL). Ha dissenyat dues tecnologies amb propietats antibacterianes i que permeten alliberar de manera dosificada els fàrmacs pensades per solucionar les complicacions associades a la implantació d’stents.

Col·laboració públic-privada per fomentar l’esperit innovador i la innovació

BioEmprenedorXXI és un programa de formació, assessorament i suport a la creació i creixement d’empreses de base tecnològica en l’àmbit de les ciències de la vida. Aquest any, han participat 13 emprenedors, dels quals 7 ja han constituït l’empresa i 3 estan en procés. En total, al llarg de les set edicions que s’han dut a terme, s’han acompanyat 108 projectes de negoci, dels quals 61 estan constituïts en empresa, s’ha aixecat més de 41,5 milions d’euros de finançament i s’han creat més de 250 llocs de treball directes.

L’objectiu és tant comptar amb una base sòlida de noves empreses amb potencial de creixement i contribuir a la interacció entre tots els agents del sector, com també traslladar al mercat la investigació desenvolupada a les universitats i els centres de recerca.

Una iniciativa per fomentar l’esperit emprenedor i potenciar la innovació en l’àmbit de les ciències de la vida que, en l’actual edició, ha comptat amb el suport d’Osborne Clarke, Vilar Riba, Almirall, Grifols, Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació i Reig Jofre.

PER A MÉS INFORMACIÓ:

Silvia Labé · Biocat · 662315400 · slabe@biocat.cat

Critina Aguilà · Barcelona Activa · 667.50.91.77 · cristina.aguila@barcelonactiva.cat

Marissé Arrufat · “la Caixa” · 608 73 31 70·  marrufat@caixacapitalrisc.es