Vés al contingut

Des del 2016, el XPatient Barcelona Congress ha destacat pel seu enfocament en la valoració de les perspectives del pacient en l'atenció sanitària. Aquest congrés anual ha fomentat un canvi de paradigma, considerant l'experiència del pacient (XPA) com un pilar essencial de l'atenció de qualitat, promovent iniciatives i metodologies pràctiques com la investigació qualitativa i el disseny centrat en el pacient.

En l'edició de 2024, que se celebrarà el pròxim 18 de setembre al Paranimf de la facultat de Medicina de la UB, se centrarà en l'avaluació de l'experiència del pacient i com els seus resultats s'entrecreuen amb els resultats clínics. Es tractaran àrees clau com la informació per a l'apoderament i l'autogestió del pacient, el consum de temps i recursos des de la perspectiva del pacient, la millora dels processos, i l'impacte en els resultats de salut i més enllà.

Eixos Temàtics:

  • Apoderament del Pacient i del Cuidador: Es debatrà com avaluar i millorar les seves experiències d'usuari, considerant l'experiència del pacient com un dels tres pilars de la qualitat juntament amb la seguretat i l'efectivitat. S'exploraran mètodes per entendre les percepcions del pacient i formes de recollir i analitzar sistemàticament el seu feedback.
  • Cocreació amb Pacients: La millora dels serveis sanitaris requereix la participació activa dels pacients. Aquest eix temàtic tractarà sobre els procediments participatius on l'usuari és l'actor principal, destacant la importància de minimitzar l'asimetria entre pacients i professionals.
  • Tecnologia al Servei del Pacient: La tecnologia juga un paper crucial en la millora de l'experiència del pacient, facilitant el feedback a través de diverses eines i millorant el seu apoderament mitjançant informació i recursos. S'analitzarà com la tecnologia pot donar suport a la cura pròpia i promoure estils de vida saludables.

El congrés promet ser un espai de discussió i aprenentatge sobre metodologies i indicadors que aportin informació activa, fiable i accionable per a la millora constant de l'experiència del pacient.

Amb l'objectiu de donar a conèixer la tasca i les conclusions dels tallers realitzats per la comunitat de pràctica, detectar les bones pràctiques i promoure la seva implantació en el sistema de salut
fer aflorar la investigació que s’està duent a terme en el camp de la millora de la qualitat assistencial,
convertir-se en el punt de trobada anual dels professionals que treballen en la millora de la qualitat assistencial i les empreses de serveis amb solucions per a aquest sector. 

No et perdis l'XPATIENT BARCELONA CONGRESS 2024 i sigues part del canvi cap a una atenció sanitària centrada en el pacient!

Inscriu-te
Subscriu-te a les nostres newsletters

Totes les novetats de Biocat i del sector de les ciències de la vida i la salut a la teva safata d'entrada.