Projectant la BioRegió
Un dels objectius de Biocat és donar visibilitat a la BioRegió de Catalunya i els agents que la integren. Per aconseguir-ho, treballa diàriament per facilitar informació actualitzada sobre el sector de les ciències de la vida i la salut als professionals i el públic general, nacional i internacional, a través de diferents canals de comunicació. Les principals eines utilitzades per Biocat per tal de divulgar l’activitat de la BioRegió són els mitjans de comunicació, les pàgines web, els butlletins electrònics i les xarxes socials.
El web de Biocat, que s’edita en català, castellà i anglès, va rebre el 2023 més de 210.000 visites. Es van publicar 76 notícies, entrevistes i reportatges, destacant sobretot continguts propis o relacionats amb els programes de Biocat. Les seccions més visitades han estat la borsa de treball, el blog i les notícies.
El 2023 es van arribar a més de 12.480 subscriptors a les comunicacions electròniques en tres idiomes sobre activitats d’interès per al sector. La mitjana open rate va ser del 31%, un 49% més respecte al 2022.
Referent per a tots els públics
Biocat fa un ús actiu de les xarxes socials per tal de difondre les activitats pròpies i del sector, així com les principals notícies relacionades amb l’ecosistema de les ciències de la vida i de la salut. Al final del 2023, el total de les xarxes socials de Biocat comptaven amb més de 52.000 seguidors i els continguts publicats han generat una mitjana d’engagement positiva respecte el 2022.
La xarxa social amb més seguidors (30.021 usuaris, 2.462 més respecte al 2022) i que ha tingut un creixement més destacat és LinkedIn. Un canal molt actiu tant pel que fa a impressions com pel que fa a interacció amb els seguidors i visitants. Twitter compta amb 22.150 seguidors a finals del 2023, repartits entre els comptes de Biocat en català, castellà i anglès.
Pel que fa al ressò en mitjans de comunicació, Biocat i les seves activitats van obtenir 55 impactes en premsa escrita, prop de 400 en mitjans digitals i 6 aparicions en ràdio i televisió. En total, un 48% més d’impactes respecte el 2022.
Font de coneixement
Biocat s’ha consolidat com una font de referència de dades del sector i atén al llarg de l’any nombroses peticions d’informació per part d’altres entitats i mitjans de comunicació. L’actualització interna i permanent d’aquestes dades ha permès continuar ampliant el directori de les empreses del sector al portal Catalan Life Sciences i recopilar la informació necessària per elaborar l’Informe Biocat.
La consolidació d’una àrea de Política Científica i Internacionalització ha permès impulsar una feina de prospectiva de tendències globals i reptes per a la BioRegió, i revisió de l’estratègia de Biocat per donar-ne resposta. La pandèmia ha posat en relleu la necessitat de ser actius en les estratègies per a una Europa Verda, Digital, Sobirana tecnològicament, més preparada, resilient i que prioritzi la salut de la població. En aquest àmbit, Biocat ha treballat per alinear la seva activitat a aquests reptes per al sector.